Μετάβαση στο περιεχόμενο

F1: Θέμα ημερών η ανακοίνωση για την είσοδο της Cadillac στο σπορ

Το 2026 δεν θα γίνουν μόνο τεράστιες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς και στους κινητήρες της Formula 1, αλλά θα αυξηθεί ο αριθμός των ομάδων από 10 σε 11. Το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ αναμένεται να εγκρίνει την είσοδο της Cadillac από τη σεζόν του 2026, η οποία θα βασιστεί στην ομάδα που έχτισε ο Μάικλ Αντρέτι.

Η αύξηση του αριθμού των ομάδων ήταν ένα θέμα που δεν ήθελε να συζητήσει μέχρι πρότινος ούτε η Formula 1 ούτε οι ομάδες. Η επιθετική στρατηγική του Αντρέτι ώστε να εισέλθει με τη δική του ομάδα κατέληξε στο κενό, καθώς δεν βρήκε κανένα σύμμαχο. Τα πράγματα όμως άλλαξαν δραματικά τους τελευταίους μήνες.

Η κίνηση του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή της Formula 1 Μάριο Αντρέτι να κάνει προσφυγή στο Αμερικανικό Κογκρέσο αποδείχθηκε καθοριστική. To Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ με το FBI ξεκίνησαν έρευνα κατά της Formula 1 και της Liberty Media που διοικεί το σπορ για τους λόγους τους οποίους απέρριψε την είσοδο της Andretti στη Formula 1 από τη στιγμή που είχε πάρει νωρίτερα έγκριση από την FIA.

Ένας ακόμη ισχυρός άνδρας που ήταν ενάντια στην επέκταση του grid στις 11 ομάδες ήταν ο CEO της Liberty MediaΓκρεγκ Μαφέι. Ο Αμερικανός θα αποχωρήσει από το ρόλο του στο τέλος του 2024 και η απομάκρυνσή του έπαιξε ρόλο στην αλλαγή στάσης προς την είσοδο μιας νέας ομάδας στο σπορ.

Σύμφωνα με το AP, το FBΙ που ερευνά την υπόθεση έχει ως στοιχείο συνομιλία των επικεφαλής των ομάδων της Formula 1 που καταδικάζουν την προσπάθεια της Andretti να εισέλθει στο σπορ με τη δική της ομάδα. Στην περίπτωση που η Formula 1 και η Liberty Media κρίνονταν ένοχες, τότε το χρηματικό πρόστιμο που θα τους επιβάλλονταν θα ξεπερνούσε ακόμη και το ένα δισεκατομμύριο δολάρια.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο ο Μάικλ Αντρέτι αποφάσισε να αφήσει τη θέση του στον οργανισμό της Andretti και παρέδωσε τα ηνία στους ιδιοκτήτες Νταν Τόουρις και Μαρκ Ουόλτερς. Η ομάδα που είχε στήσει, με την έδρα στη Μ. Βρετανία θα είναι αυτή που θα αγωνιστεί στη Formula 1, όμως το όνομα Andretti δεν θα χρησιμοποιηθεί.
Η 11η ομάδα της Formula 1 θα έχει την ονομασία Cadillac F1 και ο Αντρέτι δεν θα έχει ενεργό ρόλο σε αυτή. Αντιθέτως, ο πατέρας του και πρωταθλητής του 1978, Μάριο Αντρέτι αναμένεται να αναλάβει το ρόλο του πρεσβευτή της Cadillac. Ένας εκ των όρων ώστε να εγκριθεί η συμμετοχή της νέας ομάδας στο πρωτάθλημα ήταν να μην υπάρχει το όνομα της Andretti.

Εφόσον η Cadillac F1 κάνει το ντεμπούτο της το 2026, τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσει έναν κινητήρα από τους υπάρχοντες κατασκευαστές. Η General Motors έχει δεσμευθεί πως θα κατασκευάσει τη δική της μονάδα ισχύος, ωστόσο αυτή δεν θα είναι έτοιμη πριν το 2028.

Σύμφωνα με το AP, η Cadillac θα πάρει μέρος στη Formula 1 με τους κινητήρες της Ferrari τις σεζόν 2026 και 2027, πριν μεταβεί στους δικούς της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ