Μετάβαση στο περιεχόμενο

Formula 1: Κοντά σε συμφωνία Red Bull και Porsche

Η Formula 1 βρίσκεται προ πυλών της νέας της εποχής το 2022, όμως ήδη σκέφτεται μακροπρόθεσμα. Το 2026 θα δούμε την επόμενη γενιά κινητήρων στο σπορ και η πρόθεση του της Liberty Media και της FIA είναι να προσελκύσει νέους κατασκευαστές.

Το Volkswagen Group έχει εκφράσει δημόσια το ενδιαφέρον του μέσω των Porsche και Audi για να εισέλθει στη Formula 1. H πρώτη έχει συνδεθεί με τη Red Bull Racing μετά και την αποχώρηση της Honda ενώ η δεύτερη με την εξαγορά της McLaren. Ωστόσο παρά τις αρχικές αναφορές, δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση μέχρι τώρα.

Προ των πυλών της μεγάλης συμφωνίας

Red Bull F1

Σύμφωνα με το motorsport-total, η Red Bull Racing είναι πολύ κοντά στο να υπογράψει συμφωνία με την Porsche για προμήθεια κινητήρων από το 2026. Η συζητήσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι σε προχωρημένο στάδιο και δεν αποκλείεται να δώσουν τα χέρια τον επόμενο μήνα. Από την πλευρά της γερμανικής φίρμας μένει μόνο η έγκριση του διοικητικού συμβουλίου του Volkswagen Group.

Όπως αναφέρει το εν λόγω ρεπορτάζ, ενορχηστρωτής της συμφωνίας ήταν ο σύμβουλος της Red Bull Racing για θέματα Formula 1, Χέλμουτ Μάρκο. Ο Αυστριακός κατάφερε να χτίσει μία πολύ καλή σχέση με τον συμπατριώτη του, Φριτς Ένζινγκερ, ο οποίος είναι επικεφαλής του τμήματος μηχανοκίνητου αθλητισμού στο Volkswagen Group.

Το μεγάλο πλεονέκτημα

Red Bull F1

Η Red Bull έχει ήδη ιδρύσει Red Bull Powertrains, που είχε ως αρχικό σκοπό να κατασκευάζει τους κινητήρες της Honda από το 2023 και παράλληλα να εξελίσσει τον κινητήρα του 2026 εφόσον η αυστριακή εταιρεία αποφασίσει να μπει ως αυτόνομος κατασκευαστής. Ωστόσο η συμφωνία που είχε με την ιαπωνική φίρμα για παροχή κινητήρων το 2022 επεκτάθηκε μέχρι το 2025, πράγμα που σημαίνει πως οι μονάδες ισχύος θα κατασκευάζονται τα επόμενα χρόνια στο εργοστάσιο στη Σακούρα της Ιαπωνίας.

Αυτό σημαίνει πως η Porsche μπορεί να χρησιμοποιήσει το εργοστάσιο της Red Bull Powertrains ώστε να εξελίξει τον κινητήρα του 2026. Επιπλέον σημαντικό είναι το γεγονός πως οι κανονισμοί κινητήρων επόμενης γενιάς θα δίνουν ορισμένα οικονομικά πλεονεκτήματα σε νέους κατασκευαστές και αυτό η αυστριακή ομάδα θέλει να το εκμεταλλευτεί στο έπακρο. Μάλιστα, δεν είναι η μόνη που θέλει να εκμεταλλευτεί αυτό, καθώς και η Aston Martin εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει το δικό της κινητήρα.

Οι κινητήρες του 2026

F1 engines

Όπως επισημοποίησε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ), η νέα γενιά κινητήριων μονάδων θα διατηρήσει τον 1,6 λίτρων V6 κινητήρα που χρησιμοποιείται από το 2014. Ωστόσο θα καταργηθεί το MGU-H, ένα εξάρτημα που είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο στην εξέλιξη και με μεγάλο κόστος για τους κατασκευαστές.

Η Porsche δεν είχε μείνει με σταυρωμένα τα χέρια, καθώς είχε πάρει μέρος στα συμβούλια συζητήσεων για τους κινητήρες επόμενης γενιάς. Μάλιστα, είχε τοποθετηθεί δημόσια σχετικά με ορισμένα «θέλω» της για τους νέους κινητήρες.

Ακόμα τίποτα δεν έχει επισημοποιηθεί σχετικά με την είσοδο του Volkswagen Group στη Formula 1. Τόσο η Porsche όσο και η Audi όμως θα εμπλακούν με εργοστασιακή συμμετοχή στο WEC και τις 24 Ώρες Λε Μαν από το 2023 στην κορυφαία κατηγορία Hypercar.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ