Μετάβαση στο περιεχόμενο

Γι’ αυτή την παρανομία υποπτεύεται η Red Bull την McLaren

Μέχρι στιγμής οι διάφορες τεχνικές καινοτομίες που φέρονταν να είναι στα όρια των κανονισμών της Formula 1 δεν έχουν εξελιχθεί σε μείζονα ζητήματα. Ούτε το mini-DRS της McLaren, ούτε η συσκευή ρύθμισης του ύψους από το έδαφος της Red Bull, ούτε κάποια άλλη.

Τώρα ήρθε άλλη μία, στο πλαίσιο του GP Βραζιλίας του περασμένου τριημέρου, για να γεννήσει ένα ακόμα ζήτημα. Η RBR φέρεται να υποπτεύεται ότι πολλές άλλες ομάδες, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η McLaren, χρησιμοποιούν κρύο νερό για να ψύχουν εσωτερικά τα ελαστικά τους κατά την διάρκεια του αγώνα, ώστε να τα προστατεύουν από την θερμική φθορά.

Η προσθήκη υγρών στα ελαστικά για λόγους ψύξης είναι ενάντια στους κανονισμούς. Η υποψία της Red Bull είναι ότι κάποιες ομάδες ψεκάζουν κρύο νερό μέσα στα ελαστικά τους μέσω της βαλβίδας αέρα, σε ποσότητα αρκετή για να τα ψύξει, αλλά όχι για να γίνει αντιληπτή από την Pirelli, μετά τον αγώνα.

Το θέμα γεννήθηκε στο πλαίσιο του GP Σιγκαπούρης, τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν η Red Bull παρατήρησε -μόλις η McLaren αφαίρεσε τους τροχούς ενός μονοθεσίου της, στο τέλος του αγώνα- ότι στο εσωτερικό των ζαντών υπήρχε υγρασία.

Η FIA ξεκίνησε να διερευνά την υπόθεση και ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της Ομοσπονδίας, Νικόλας Τομπάζης, ζήτησε την συνδρομή της Pirelli στην έρευνα.

H Pirelli όχι μόνο τοποθετεί μόνη της τα ελαστικά στις ζάντες κάθε ομάδας, αλλά κάνει και συνεχείς και διεξοδικούς ελέγχους με τους τεχνικούς της κατά την διάρκεια κάθε αγωνιστικού τριημέρου. Συνεπώς, φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο να ξεγελάσει κανείς την εταιρεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ