Μετάβαση στο περιεχόμενο

Formula 1: Ο Φερστάπεν ήταν… δεκάρι στη Μόντσα!

Το GP Ιταλίας για τη Formula 1 ήταν ένας αγώνας στον οποίο ο Μαξ Φερστάπεν έγραψε άλλη μία χρυσή σελίδα στο βιβλίο της ιστορίας του σπορ. Ο Ολλανδός πρωταθλητής της Red Bull Racing κέρδισε στη Μόντσα και πήρε τη 12η φετινή του νίκη και -κυρίως- τη 10η στη σειρά, που είναι νέο ρεκόρ για την F1. Ο Σέρχιο Πέρεζ με την άλλη RB19 πήρε τη τη 2η θέση και συμπλήρωσε το 1-2 της Red Bull Racing και ο Κάρλος Σάινθ της Scuderia Ferrari ανέβηκε στην 3η θέση του βάθρου, έπειτα από επική μάχη με τον Σαρλ Λεκλέρκ στον εντός έδρας αγώνα της ομάδας τους.

Με αυτή τη νίκη ο Ολλανδός κατάφερε να φτάσει στις 10 διαδοχικές νίκες και βρίσκεται πλέον μόνος στην κορυφή της σχετική λίστας.

Ο Φερστάπεν άφησε έτσι στη δεύτερη θέση τον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος είχε εννιά διαδοχικές νίκες το 2013.

Οι οδηγοί με τις περισσότερες διαδοχικές νίκες

  1. Μαξ Φερστάπεν 2023 (Red Bull Racing) – 10 νίκες
  2. Σεμπάστιαν Φέτελ 2013 (Red Bull Racing) – 9 νίκες
  3. Αλμπέρτο Ασκάρι 1952-53 (Ferrari) – 7 νίκες
  4. Μίκαελ Σουμάχερ 2004 (Ferrari) – 7 νίκες
  5. Νίκο Ρόσμπεργκ 2015-16 (Mercedes) – 7 νίκες
  6. Μίκαελ Σουμάχερ 2000-01 (Ferrari) – 6 νίκες

Η εκκίνηση του αγώνα της Μόντσα δεν πήγε αρχικά όπως ήταν προγραμματισμένο, αφού η βλάβη στο μονοθέσιο του Τσουνόντα στο γύρο σχηματισμού άφησε την AlphaTauri ακινητοποιημένη στην άκρη της πίστας. Έτσι, οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να μη δώσουν κανονικά την εκκίνηση, η οποία αναβλήθηκε και δόθηκε με 2ο λεπτά καθυστέρηση.

Όταν τελικά έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Κάρλος Σάινθ έκανε πολύ καλή εκκίνηση και κράτησε την πρώτη θέση από τον Φερστάπεν. Ο Λεκλέρκ προσπάθησε να επιτεθεί στον Ολλανδό χωρίς αποτέλεσμα και αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Ράσελ να «χωθεί» στην εσωτερική του Μονεγάσκου, αλλά ο Λεκλέρ με αποφασιστικότητα διατήρησε την 3η θέση.

Πιο πίσω ο Πέρεζ κράτησε την 5η θέση ενώ ο Άλμπον με εντυπωσιακές προσπεράσεις πέρασε στην 6η θέση, μπροστά από τις δύο McLaren των Πιάστρι και Νόρις, με τους Χάμιλτον και Χουλκενμπεργκ, ο οποίος επίσης ξεκίνησε εντυπωσιακά, να κλείνουν τη 10άδα.

O Μαξ Φερστάπεν βρισκόταν διαρκώς κολλημένος στο διαχύτη του Κάρλος Σάινθ και αρκετές φορές έκανε την κίνηση για να προσπεράσει, αλλά ο αποφασισμένος Ισπανός δεν του επέτρεψε να το κάνει. Χρησιμωποιώντας πολύ καλές τοποθετήσεις στην πίστα και την ταχύτητα της Ferrari ο Σάινθ διατηρούσε την πρώτη θέση και ταυτόχρονα επέτρεπε στον Λεκλέρκ να μη χάσει την επαφή του με τον Φερστάπεν.

Αντίστοιχα προβλήματα με τον Φερστάπεν αντιμετώπιζε ο Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να περάσει τον Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος με καλή άμυνα τον κρατούσε πίσω του. Πιο πίσω, η μοναδική αλλαγή στη 10άδα ήταν η άνοδος του Φερνάντο Αλόνσο στη 10η θέση.

Έπειτα από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες, ο Πέρεζ κατάφερε τελικά να περάσει τον Σάινθ πέντε γύρους πριν από το τέλος του αγώνα και να ανέβει στη 2η θέση. Οι Σάινθ και Λεκλέρ πρόσφεραν μερικά από τα highlight του αγώνα, δίνοντας επική, όσο και καθαρή, μάχη μεταξύ τους με έπαθλο την 3η θέση. Υπήρξαν αρκετές αλληλοπροσπεράσεις, με τον Σάινθ να είναι πολύ αποφασιστικός και να διατηρεί τη θέση στο βάθρο.

Πιο πίσω, ο Χάμιλτον επίσης προσπερνούσε όποιον έβρισκε μπροστά του. Ο Βρετανός, αφού απαλλάχθηκε από τον Άλμπον, προσπάθησε να φτιάξει διαφορά άνω των 5 δευτερολέπτων για να διατηρήσει την 6η θέση αφού προστεθεί και η ποινή του.

Ο Φερστάπεν τελικά πήρε εύκολα, όπως εξελίχθηκε τη νίκη, που ήταν η 12η φετινή και 10η σειρά, και φυσικά έσπασε το ρεκόρ του Φέτελ. Ο Πέρεζ τερμάτισε 2ος, ενώ η μάχη των Ferrari έληξε με εντολή της ομάδας στον τελευταίο γύρο -εντολή ωστόσο που παράκουσε ο Λεκλέρ- και ο Σάινθ πήρε την 3η θέση, με τον Λεκλέρκ στην 4η. Ακολούθησαν οι Ράσελ, Χάμιλτον, Άλμπον, Νόρις, Αλόνσο και Μπότας.

Επόμενος αγώνας σε δύο εβδομάδες, το 3ήμερο 15-17 Σεπτεμβρίου, είναι το GP Σιγκαπούρης.

Αποτελέσματα

race

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ