Μετάβαση στο περιεχόμενο

Formula 1: Pole position για τον Φερστάπεν σε επεισοδιακές κατατακτήριες

Την πρώτη του pole position στο GP Ισπανίας πήρε ο Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν σε άλλο ρυθμό από τους υπόλοιπους και σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1.12.272.

Δεύτερος θα εκκινήσει ο Κάρλος Σάινθ, ενώ πίσω τους θα βρίσκονται οι Νόρις και Γκασλί επιβεβαιώνοντας τον εξαιρετικό ρυθμό που είχαν από τις ελεύθερες δοκιμές.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Q1 ήταν επεισοδιακό με τη διαδικασία να διακόπτεται μετά από έξοδο που είχε ο Μπότας με αποτέλεσμα η πίστα να γεμίσει χαλίκια στο συγκεκριμένο σημείο.

Στη συνέχεια όλοι βγήκαν για να κάνουν την προσπάθειά τους αφού μόλις πέντε μονοθέσια είχαν καταφέρει να σημειώσουν χρόνο. Ο Χάμιλτον σημείωσε τον ταχύτερο με 1.12.937 και ήταν ο μοναδικός που κατέβηκε το 1.13, με τους Νόρις και Ράσελ να τον ακολουθούν και τον Σάινθ στην πέμπτη θέση.

Η άλλη Ferrari έπεσε θύμα έκπληξης. Ο Λεκλέρκ σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:14.079 κάτι που είχε αποτέλεσμα να σημειώσει τον 19ο χρόνο και να μείνει εκτός συνέχειας μαζί με τους Σάρτζεντ, Άλμπον, Μάγκνουσεν και Μπότας.

Οι εκπλήξεις όμως δεν σταμάτησαν εκεί αφού συνεχίστηκαν και στο Q2. Ο Μάξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, ωστόσο είχαμε πολλά συμβάντα στη διαδικασία.

Εκτός συνέχειας έμεινε ο Πέρεζ που και εκείνος είχε έξοδο και τελικά έμεινε στην ενδέκατη θέση, ενώ εκτός συνέχειας έμειναν οι Ράσελ, Τσόου, Ντε Βρις και Τσουνόντα.

Δεδομένα το συμβάν της διαδικασίας ήταν η επαφή που είχαν ο Χάμιλτον με τον Ράσελ στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και σίγουρα θα έχουν ενδιαφέρον οι δηλώσεις του Τότο Βολφ.

Τα πράγματα ηρέμησαν λίγο στο ξεκίνημα του Q2 και κύλησαν πιο «φυσιολογικά», με τις δύο Red Bull να ανεβαίνουν στην κορυφή της κατάταξης, αν και ο Φερστάπεν ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Πέρεζ. Ο Ολλανδός σημείωσε έναν πολύ καλό χρόνο και παρέμεινε στην πρώτη θέση μέχρι το τέλος, ωστόσο πίσω του οι θέσεις άλλαζαν σχεδόν σε κάθε γύρο.

Ο τοπικός ήρωας Φερνάντο Αλόνσο ανέβηκε για λίγο δεύτερος, πριν τον ξεπεράσει ο Λούις Χάμιλτον, με την ανανεωμένη Mercedes να δείχνει πολύ γρήγορη στη Βαρκελώνη, σε μια πίστα που ο Βρετανός πολυπρωταθλητής γνωρίζει πάρα πολύ καλά και έχει κερδίσει πολλές φορές.

Στο τέλος ο Σέρχιο Πέρεζ έκανε ξανά ένα λάθος και βγήκε εκτός πίστας, καταστρέφοντας το γρήγορο γύρο του, την ώρα που ο Νόρις ανέβαινε στη 2η θέση και ο Σάινθ στην τρίτη, λίγα χιλιοστά πίσω από τον Φερστάπεν. Τα κακά μαντάτα για τον Πέρεζ ήρθαν λίγο αργότερα, καθώς παρότι ο Μεξικανός κατάφερε να κάνει ένα γρήγορο γύρο, δεν κατάφερε να ανέβει ψηλότερα από την 11η θέση και αποκλείστηκε από το Q3, μένοντας πίσω από τον εκπληκτικό Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Haas.

Ο Πέρεζ όμως δεν ήταν η μοναδική έκπληξη του Q2. Ο Τζορτζ Ράσελ ήταν 12ος και επίσης αποκλείστηκε, έχοντας μάλιστα μια πολύ επικίνδυνη επαφή με τον Λούις Χάμιλτον, έπειτα από μια στιγμή ασυνεννοησίας ανάμεσα στους οδηγούς της Mercedes. Μαζί με τους Πέρεζ και Ράσελ, αποκλείστηκαν από τη συνέχεια οι Γκουάνγιου Ζου, Νικ ντε Βρις και Γιούκι Τσουνόντα.

Το τρίτο σκέλος των κατατακτήριων ξεκίνησε με ηχηρές απουσίες, αφού είχαν ήδη αποκλειστεί οι Λεκλέρκ, Πέρεζ και Ράσελ, αλλά και με τον Αλόνσο να έχει κινηθεί σε «ρηχά» νερά στις κατατακτήριες, μετά την έξοδό που είχε στο Q1 και τη ζημιά που προκάλεσε στο πάτωμα του μονοθέσιου της Aston Martin. Ο Χάμιλτον επίσης είχε αναγκαστεί να αλλάξει την εμπρός πτέρυγα, μετά από την επαφή με τον Ράσελ στο Q2.

Έτσι, ο Φερστάπεν ξεκίνησε τις προσπάθειές του ως το ακλόνητο φαβορί, ενώ οι υπόλοιποι έβλεπαν μπροστά τους μια σπάνια ευκαιρία να βρεθούν ψηλότερα στο grid από ό,τι συνήθως. Οι προγνώσεις επιβεβαιώθηκαν στην πρώτη γρήγορη προσπάθεια των οδηγών, με τον Ολλανδό της Red Bull να είναι με μεγάλη διαφορά ταχύτερος από όλους, με τον Χάμιλτον που ήταν δεύτερος να ακολουθεί σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πιο πίσω.

Βέβαια, πλην Χάμιλτον, όλοι οι άλλοι δεν είχαν στη διάθεσή τους φρέσκα μαλακά ελαστικά για δύο προσπάθειες και την πρώτη φορά που βγήκαν στην πίστα είχαν στα μονοθέσιά τους χρησιμοποιημένα σετ μαλακών Pirelli.

Έτσι, η τελευταία προσπάθεια των οδηγών ήταν και η πιο σημαντική. Οι χιλιάδες Ισπανοί στις κερκίδες ζητωκραύγαζαν χωρίς διακοπή υπέρ του Φερνάντο Αλόνσο αλλά δεν τον είδαν να διεκδικεί την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Αντιθέτως, ο Ισπανός έμεινε μόλις στην 9η θέση.

Ο Φερστάπεν αποδείχτηκε, όπως αναμενόταν, αχτύπητος και εξασφάλισε την pole position χωρίς να χρειαστεί καν να κάνει δεύτερη προσπάθεια. Ο Κάρλος Σάινθ ήταν δεύτερος, αν και σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Ολλανδό. Ο εκπληκτικός Λάντο Νόρις με τη McLaren έγραψε τον τρίτο χρόνο και δίπλα του θα έχει στην 4η θέση τον Πιέρ Γκασλί της Alpine. Ακολούθησαν οι Λούις Χάμιλτον, Λανς Στρολ, Εστεμπάν Οκόν, Νίκο Χούλκενμπεργκ, Φερνάντο Αλόνσο και Όσκαρ Πιάστρι.

Αποτελέσματα

qp

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ