Μετάβαση στο περιεχόμενο

Έγραψε ιστορία στη βροχερή Βραζιλία ο Μάγκνουσεν!

Οι βροχερές συνθήκες στην πίστα του Ιντερλάγκος επεφύλασσαν μια τεράστια έκπληξη για το γκραν πρι της Βραζιλίας. Την πολ ποζίσιον κατέκτησε ο Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas εμπρός από τον Μαξ Φερστάπεν, ενώ ένα ακόμη στρατηγικό λάθος της Ferrari άφησε τον Σαρλ Λεκλέρκ στη 10η θέση.

Η τρίτη περίοδος των δοκιμών κατάταξης του γκραν πρι της Βραζιλίας διακόπηκε 8 λεπτά πριν το τέλος της λόγω της εξόδου του Τζορτζ Ράσελ με την Mercedes. Μέχρι τότε είχαν μπει στο Q3 οι εννέα από τους δέκα οδηγούς με τη μαλακή γόμα για στεγνό, παρότι άρχισε να βρέχει. Ο μόνος που είχε ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ο Σαρλ Λεκλέρκ.

Ο Κέβιν Μάγκνουσεν ήταν από τους τελευταίους που έκαναν τον γρήγορο γύρο τους, και εκμεταλλεύτηκε την ιδανική γραμμή στα πιο στεγνά μέρη της πίστας πριν αρχίσει να βρέχει.

Αμέσως μετά τον γρήγορο γύρο του, συνέβη η έξοδος του Ράσελ που έβγαλε τις κόκκινες σημαίες για λίγα λεπτά, μέχρι να απομακρυνθεί η Mercedes από την αμμοπαγίδα. Ωστόσο, στα λεπτά αυτά που μεσολάβησαν η βροχή δυνάμωσε, δεν ήταν μια εφικτό να χρησιμοποιηθούν ελαστικά για στεγνό, και φυσικά ήταν αδύνατον να πέσουν οι χρόνοι.

Έτσι, ο Μάγκνουσεν πέτυχε μια μνημειώδη πολ ποζίσιον, με ένα από τα λιγότερο ανταγωνιστικά μονοθέσια του grid, αφήνοντας δίπλα του στην πρώτη σειρά της εκκίνησης τον Μαξ Φερστάπεν, και στη δεύτερη τους Ράσελ και Νόρις, καθώς ο πρώτος εκ των δύο Βρετανών είχε πετύχει ήδη τον γρήγορο γύρο του πριν από την έξοδό του.

Έτσι, οι δοκιμές κατάταξης στις εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες του Ιντερλάγκος, όπου ο σωστός χρονισμός της εισόδου στην πίστα σε σχέση με τη βροχή και την κατάσταση της ασφάλτου είχαν τη μέγιστη σημασία, έληξαν στην ουσία οκτώ λεπτά πριν το τέλος του Q3.

Στην πρώτη περίοδο οι οδηγοί μπήκαν στην πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, και για τα επόμενα δέκα λεπτά, καθώς η πίστα στέγνωνε, εναλλάχθηκαν στην κορυφή με αυτή τη γόμα οι Λεκλέρκ, Φερστάπεν, Αλόνσο, ξανά Φερστάπεν και Χάμιλτον.

Όμως, στο τελευταία πεντάλεπτο ο Πιέρ Γκασλί έκανε σαφές ότι είχε έρθει η ώρα για τα σλικς, και έπειτα από την πυρετώδη έξοδο όλων των οδηγών στην πίστα τον πρώτο χρόνο πέτυχε ο Λάντο Νόρις με τη McLaren, εμπρός από τους Χάμιλτον, Αλόνσο και Φέτελ. Ήταν θέμα χρονισμού, και εντέλει έμειναν έξω οι Λατίφι, Τσόου, Μπότας, Τσουνόντα και Σουμάχερ.

Η δεύτερη περίοδος ξεκίνησε στις ίδιες συνθήκες, και παρότι άρχισε να ψιχαλίζει όλο και πιο έντονα, ειδικά μετά το μέσον της, όλοι οι οδηγοί έμειναν μέχρι τέλους με μαλακά ελαστικά για στεγνό – φρέσκα ή μεταχειρισμένα.

Αρχικά στην κορυφή εναλλάχτηκαν οι Φερστάπεν και Αλόνσο, αλλά στο τέλος ο Φερστάπεν έγραψε χρόνο 1:10.881, που ήταν 9 χιλιοσταά ταχύτερος του Σάινθ και 69 χιλιοστά του Λεκλέρκ. Αποκλείστηκαν οι Άλμπον, Γκασλί, Φέτελ, Ρικιάρντο και Στρολ, καθώς ο Φέτελ πλήρωσε ένα λάθος στην πρώτη στροφή και την ευκαιρία να προκριθεί στο Q3.

Στη διακοπή πριν το Q3 ο ουρανός μαύρισε και άρχισε να δυναμώνει η βροχή. Παρόλα αυτά, οι οδηγοί παρατάχθηκαν στην έξοδο των πιτς με τη μαλακή γόμα, όλοι, εκτός του Λεκλέρκ. Η Ferrari του είχε τοποθετήσει τα ενδιάμεσα ελαστικά, παρότι με την άλλη F1-75 ο Σάινθ είχε τη μαλακή γόμα για στεγνό.

Καθώς όλοι έκαναν τον γρήγορο γύρο τους με τη μαλακή γόμα, ο Λεκλέρ ματαίωσε τον δικό του και μπήκε στα πιτς για να βάλει, και εκείνος, τη μαλακή γόμα για στεγνό. Όμως, στο γύρο της εξόδου του από τα πιτς, οκτώ λεπτά πριν το τέλος, ήρθε η έξοδος του Ράσελ, που έμεινε κολλημένος στην αμμοπαγίδα, και συνεπώς η κόκκινη σημαία, που διέκοψε τη διαδικασία. «Α ωραία», είπε ο Μονεγάσκος στη ραδιοεπικοινωνία, πριν αρχίσει κάποια από τα σπάνια «γαλλικά» του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ