Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ασταμάτητος Φερστάπεν χάλασε την «γιορτή» της Ferrari

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο μεγάλος νικητής του γκραν πρι της Ιταλίας στην ιστορική πίστα της Μόντσα. Για άλλη μία φορά, η ταχύτητα του Ολλανδού παγκόσμιου πρωταθλητή συνδυάστηκε με την ανώτερη στρατηγική της Red Bull Racing και το αποτέλεσμα ήταν η 11η φετινή νίκη. Ο Σαρλ Λεκλέρκ μπορεί να ξεκίνησε από την πολ ποζίσιον, αλλά δεν κατάφερε να φέρει τη νίκη, μπροστά στους δεκάδες χιλιάδες Ιταλούς οπαδούς που κατέκλυσαν την πίστα. Ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes τερμάτισε 3ος και ανέβηκε για άλλη μία φορά στο βάθρο των νικητών.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Σαρλ Λεκλέρκ ξεκίνησε αρκετά καλά για να μπορέσει να κρατήσει την πρωτοπορία, παρά την επίθεση που του έκανε ο Τζορτζ Ράσελ. Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes έχασε το φρενάρισμα για το σικέιν και έμεινε πίσω από τη Ferrari. Ο Νόρις έκανε άσχημη εκκίνηση και έπεσε πίσω από τους Ρικιάρντο, Γκασλί και Φερστάπεν.

Ο Μαξ Φερστάπεν από νωρίς έδειξε τις διαθέσεις του και άρχισε να κερδίζει θέσεις. Πέρασε τον Αλόνσο στην εκκίνηση και μέσα στους επόμενους γύρους έφτασε και φυσικά πέρασε διαδοχικά τους Γκασλί και Ρικιάρντο, για να πάρει την 3η θέση και να ξεκινήσει το… κυνήγι στον Τζορτζ Ράσελ.

Ο συνδυασμός του Φερστάπεν και της Red Bull ήταν ταχύτατος, κάτι που βοηθούσαν τα μαλακά ελαστικά της Pirelli που είχαν επιλέξει οι «Ταύροι» για το ξεκίνημα του αγώνα. Έτσι, χωρίς κανένας να εκπλαγεί από αυτήν την εξέλιξη, λίγους γύρους αργότερα ο Ολλανδός βρέθηκε πίσω από τον Ράσελ και στο τέλος της ευθείας άνοιξε το DRS και πέρασε στη 2η θέση.

Ο Σέρχιο Πέρεζ έκανε ένα περίεργο πιτ στοπ πολύ νωρίς στον αγώνα και άλλαξε ελαστικά. Κατά την επιστροφή του στην πίστα φλόγες έβγαιναν από έναν από τους εμπρός τροχούς, αλλά ο Μεξικανός πιλότος συνέχισε κανονικά τον αγώνα. 

Κι ενώ η απόσταση ανάμεσα στον πρώτο Λεκλέρκ και τον δεύτερο Φερστάπεν είχε περίπου σταθεροποιηθεί, ο Κάρλος Σάινθ είχε τρομερή ταχύτητα και περνούσε το ένα μονοθέσιο μετά το άλλο. Στο τέλος του 12ου γύρου ο Ισπανός πιλότος της Ferrari είχε ήδη φτάσει στην 5η θέση και δεν έδειχνε να έχει διάθεση να σταματήσει.

Η πρόοδος το Σάινθ ωστόσο μπήκε για λίγο στην αναμονή, όταν εμφανίστηκε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Ο λόγος ήταν ότι ο Φέτελ σταμάτησε στην άκρη της πίστας με καπνό να βγαίνει από το πίσω μέρος της Aston Martin.

Στη Ferrari εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και φώναξαν στα πιτ τον Λεκλέρκ για να αλλάξει ελαστικά. Στη Red Bull αντίθετα άφησαν τον Φερστάπεν, που πλέον ήταν πρώτος, στην πίστα. Ο Λεκλέρκ επέστρεψε στον αγώνα στην 3η θέση, μπροστά από τον Ρικιάρντο και πίσω από τον Ράσελ. Ο Σάνιθ ήταν ασταμάτητος και συνέχισε να περνάει κόσμο. Σύντομα, απαλλάχθηκε και από τον Ρικιάρντο και βρέθηκε στην 4η θέση, πίσω από τον Λεκλέρκ, που ήταν ο μοναδικός που έκανε pit stop υπό το εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Πιο πίσω ο Λούις Χάμιλτον είχε αρχίσει επιτέλους να κερδίζει θέσεις και έφτασε στις παρυφές της 10άδας, όταν πέρασε τον Στρολ για την 11η θέση. Μια ωραία μάχη έγινε ανάμεσα στον Αλόνσο και τον Νόρις. Στην επανεκκίνηση μετά το ΕΑΑ ο Νόρις δεν αντέδρασε γρήγορα και είδε τον Ισπανό της Alpine να τον προσπερνά, ωστόσο αμέσως μετά αντεπιτέθηκε και πήρε πίσω την 6η θέση.

Όταν ήρθε η ώρα να μπουν στα pit οι Ράσελ και Φερστάπεν, με τον Βρετανό λίγους γύρους νωρίτερα από τον Ολλανδό, ο Λεκλέρκ βρέθηκε ξανά στην πρωτοπορία του αγώνα. Οι επιλογές τους ήταν διαφορετικές, ωστόσο: Ο Ράσελ έβαλε ελαστικά με τη σκληρή γόμα, ενώ ο Φερστάπεν προτίμησε τη μεσαία γόμα. Αυτό ήταν πιθανότατα το μοναδικό pit stop και για τους δύο, ενώ ο Λεκλέρ σχεδόν σίγουρα έπρεπε να σταματήσει άλλη μία φορά.

Ο Μαξ Φερστάπεν όταν επέστρεψε στην πίστα και αμέσως άρχισε να γράφει ταχύτερους γύρους, πλησιάζοντας όλο και περισσότερο τον Λεκλέρκ. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα φαινόταν ότι στη Red Bull και πάλι είχαν επιλέξει τη βέλτιστη στρατηγική και η Ferrari μάλλον όχι.

Ο Κάρλος Σάινθ έκανε το δικό του pit stop και άλλαξε τα μεσαία ελαστικά με τα μαλακά, επιστρέφοντας στην πίστα στην 7η θέση, πίσω από τον Πέρεζ, ο οποίος είχε ακόμα τα σκληρά ελαστικά που έβαλε στους πρώτους γύρους του αγώνα. Το πλεονέκτημα που έδινε στον Ισπανό αυτή η επιλογή του επέτρεψε να περάσει τον Μεξικανό λίγο αργότερα.

Η αποτυχία της στρατηγικής της Ferrari επιβεβαιώθηκε λίγους γύρους αργότερα, όταν ο Λεκλέρ μπήκε στα πιτ για δεύτερη φορά και έβαλε ένα σετ μαλακής γόμας. Ο Μονεγάσκος επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Ράσελ, στη 2η θέση, αλλά πλέον ο Φερσστάπεν ήταν 20 δευτερόλεπτα μακριά και οι πιθανότητες για νίκη μέσα στην έδρα της Ferrari μειώθηκαν στο ελάχιστο.

Το τελευταίο επεισόδιο του αγώνα ήταν η εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, όταν η McLaren του Ρικιάρντο σταμάτησε στην άκρη της πίστας λόγω προβλήματος στον κινητήρα της Mercedes. Οι πρώτοι 7 της κατάταξης μπήκαν στα πιτ και άλλαξαν σε μαλακά ελαστικά, για να είναι έτοιμοι, σε περίπτωση που υπάρξει τελικά αγώνας για έναν γύρο στο τέλος.

Δεν έγινε αυτό, όμως. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έμεινε στην πίστα μέχρι τη συμπλήρωση και του τελευταίου γύρου και ο Μαξ Φερστάπεν πήρε άλλη μία μεγάλη νίκη, μέσα στην έδρα των μεγάλων αντιπάλων του. Ο Σαρλ Λεκλέρκ ήταν δεύτερος και σχετικά απογοητευμένος από το αποτέλεσμα, ενώ ο Τζορτζ Ράσελ συμπλήρωσε το βάθρο στην 3η θέση. Ακολούθησαν οι Σάινθ, Χάμιλτον, Πέρεζ, Νόρις, Γκασλί, Ντε Βρις και Ζου.

Αποτελέσματα

race

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ