Μετάβαση στο περιεχόμενο

ΒΙΝΤΕΟ&ΦΩΤΟ – Formula 1: Η Red Bull RB18… χρειάζεται δίαιτα

Στις χειμερινές δοκιμές της Βαρκελώνης, είδαμε για πρώτη φορά τη νέα γενιά μονοθεσίων να πατά πίστα. Μετά από τρεις ημέρες δοκιμών, στην κορυφή των χρόνων ολοκλήρωσε η Mercedes, με τον Λιούις Χάμιλτον να γράφει το ταχύτερο πέρασμα. Ο χρόνος του ήρθε λίγα λεπτά πριν το τέλος της τρίτης ημέρας με τη C5 γόμα ελαστικών.

Όπως σε κάθε χειμερινό τεστ έτσι και στο φετινό, τα προβλήματα νεότητας των μονοθεσίων έγιναν εμφανή. Το «porpoising» έκανε την εμφάνισή του μετά από 40 χρόνια στο σπορ και έφερε πονοκέφαλο στις ομάδες. Όμως ένα ακόμη πρόβλημα είναι το βάρος των μονοθεσίων που προκαλεί μεγάλο προβληματισμό στα paddock.

Οι κανονισμοί του 2022 προβλέπουν πως το κατώτατο όριο βάρους είναι τα 795 κιλά. Όμως όπως προκύπτει από τις δοκιμές οι περισσότερες ομάδες είναι ακόμη πάνω από το όριο αυτό. Μάλιστα ενδέχεται κάποια μονοθέσια να είναι ακόμα και 10 κιλά βαρύτερα..

F1 Testing 2022

Μία εκ των ομάδων που αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα αυτό είναι η Red Bull Racing. H RB18 έκανε το επίσημο ντεμπούτο της στην πίστα του Μονμελό και τράβηξε τα βλέμματα πάνω της λόγω του επιθετικού σχεδιασμού της.

Ο σύμβουλος της Red Bull σε θέματα Formula 1, Χέλμουτ Μάρκο, μίλησε στο Motorsport-Magazin για το πρόβλημα της ομάδας του και ανέφερε: «Το μόνο μας πρόβλημα είναι το βάρος, όμως όλες οι ομάδες το έχουν αυτό. Ευτυχώς που το κατώτατο όριο έχει ήδη αυξηθεί, αλλά έχουμε ακόμη αρκετή δουλειά να κάνουμε πριν τον πρώτο αγώνα. Να δούμε μήπως υπάρξει ακόμη μία αύξηση στο βάρος. Μόνο μία ομάδα φαίνεται να μην έχει προβλήματα με το βάρος».

Τα μονοθέσια του 2022 είναι κατά 43 κιλά πιο βαριά σε σύγκριση με αυτά του 2021. Ο λόγος είναι οι πιο αυστηροί κανόνες ασφαλείας που ανεβάζουν τις απαιτήσεις στις δοκιμές πρόσκρουσης. Έτσι, οι ομάδες για να κάνουν τα μονοθέσιά τους πιο ανθεκτικά και νόμιμα οδηγούνται στην κατασκευή πιο βαριών εξαρτημάτων.

Η διαφορά βάρους από μονοθέσιο σε μονοθέσιο μπορεί να είναι κομβικός παράγοντας στην απόδοση. Τα 10 κιλά διαφοράς αναλογούν σε περίπου 0,3 δευτ. απόδοσης σε έναν γύρο, πράγμα που ωθεί τα εργοστάσια σε υπερωρίες ώστε να βρουν το παραμικρό γραμμάριο.

Οι ομάδες της Formula 1 θα ταξιδέψουν στο Μπαχρέιν στις 10-12 Μαρτίου για το δεύτερο χειμερινό τεστ. Αρκετές αναμένεται να έχουν πολλές αναβαθμίσεις και η απόδοσή τους δεν αποκλείεται να διαφέρει από αυτήν της Βαρκελώνης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ