Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μητσοτάκης: «Ανοιχτό το θέμα για διατίμηση στις μάσκες» – Η αναφορά του στα τεστ για τον κορονοϊό και τα σχολεία

Στη συζήτηση στη Βουλή για τον κορονοϊό, σύμφωνα με το άρθρο 142Α του Κανονισμού της Βουλής, για την πορεία της πανδημίας στη χώρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη δευτερολογία του ανέφερε μεταξύ άλλων πως είναι ανοιχτό το θέμα για διατίμηση στις μάσκες.

Παράλληλα, απάντησε στον Αλέξη Τσίπρα για όσα είπε νωρίτερα, ενώ τόνισε πως όσα έχουν γίνει έως τώρα για την αντιμετώπιση του Covid-19 δεν ήταν αυτονόητα.

Τα βασικά σημεία της δευτερολογίας του πρωθυπουργού:

«Αν κατάλαβα καλά κ.Βαρουφακη αυτό που χρεώνεται στον κ. Τσίπρα είναι ότι δεν επέμεινε στην τακτική της μπλόφας αλλά έκανε κωλοτούμπα μας φορτώσει το τρίτο μνημόνιο χρεοκόπησε τις τράπεζες και οδήγησε τη χώρα σε μια παρατεταμένη λιτότητα.

Το δίδυμο Τσίπρα Βαρουφάκη αποδείχτηκε καταστροφικό για τη χώρα και καλό είναι να θυμόμαστε τι έγινε το πρώτο εξάμηνο του 2015.

Το σύνθημα «μένουμε σπίτι» οι πολίτες το αγκάλιασαν και το υιοθέτησαν. Ακούγοντας τον κ. Τσίπρα σκέφτομαι ένα σύνθημα «μένουμε ίδιοι». Αυτό είστε και μικραίνετε τη χώρα. Θα περίμενα μεγαλύτερη γενναιότητα για όσα πέτυχε η χώρα.

Ο λαός επέδειξε πνεύμα αλληλεγγύης, δέχτηκε να παραχωρήσει ατομικές ελευθερίες.

Δεν ήταν αυτονόητα όσα επιτεύχθηκαν.

Τίποτα απ’ όσα έγιναν τους τελευταίους μήνες δεν ήταν αυτονόητα.

Δεν ήταν αυτονόητο ότι τολμήσαμε πολύ γρήγορα να κλείσουμε σχολεία καταστήματα δεν ήταν αυτονόητο ότι καταφέραμε και οικοδομήσαμε ένα ενιαίο μήνυμα το οποίο επικοινώνησα με τους πολίτες και οι πολίτες άκουσαν αυτό το μήνυμα.

Σε 48 ώρες στο υπουργείο ψηφιακής πολιτικής έφτιαξε μια εφαρμογή για να χρησιμοποιούν οι πολίτες και το SMS και όχι μόνο το χαρτί.

Θα αποδώσω πρώτος και πρώτα τα εύσημα στον ελληνικό λαό αλλά δεν θα δεχτώ ότι η απόδοση του κρατικού μηχανισμού ήταν περίπου προδιαγεγραμμένη. Θα ακούτε κι εσείς τους ψιθύρους «τι θα γινόταν αν…». Ευτυχώς δεν θα μάθουμε.

Μου έκανε εντύπωση η χρήση της λέξης «ολοκληρωτισμός». Όταν χρησιμοποιείται, αναφέρεται σε καθεστώτα όπως η ναζιστική Γερμανία, αυτά που έκανε ο Στάλιν κ.α. Δεν τιμούν αυτό που γίνεται σε αυτή την αίθουσα.

Τεστ, μάσκες, σχολεία, 3 ζητήματα που απασχόλησαν το δημόσιο διάλογο και τη συζήτηση εδώ.

Σε αντίθεση με δόγματα και μάγους, η επιστήμη δεν κατέχει το αλάθητο. Εξ ου και για πολλές δύσκολες επιλογές δεν υπάρχει πάντα απόλυτη συμφωνία.

Ο αριθμός των τεστ προφανώς πρέπει να αυξηθεί για την επόμενη μέρα.

Κάναμε την επιλογή να περιμένουμε για τα τεστ αντισωμάτων. Καλά κάναμε, γιατί άλλες χώρες έσπευσαν να προμηθευτούν & τελικά έθεσαν σε αμφισβήτηση τα αποτελέσματα.

Για την πρώτη παραγγελία τεστ αντισωμάτων δεν θα υπάρξει επιβάρυνση των πολιτών, θα γίνουν δωρεάν.

Η ιχνιλάτηση κρουσμάτων έγινε με μεγάλη επιτυχία από την Πολιτική Προστασία και θα συνεχιστεί. Θα γίνονται και rapid test.

Ο δείκτης επιτυχίας όμως δεν είναι ο αριθμός των τεστ αλλά ο αριθμός των θυμάτων.

Είναι κατάκτηση για τη χώρα τόσα πολλά θετικά δημοσιεύματα στο διεθνή Τύπο και δεν το αναγνωρίζετε. Κάνετε λάθος κ. Τσίπρα.

Με τις μάσκες ακολουθήσαμε απόλυτα τις υποδείξεις της υγειονομικής επιτροπής. Όσο ήμασταν κλεισμένοι στα σπίτια δεν ήταν απαραίτητες. Και τώρα κρίνονται απαραίτητες μόνο ως συμπληρωματικό κέντρο.

Το αν πρέπει να πάμε σε διατίμηση είναι ένα εύλογο ερώτημα. Και με τα αντισηπτικά το εξετάσαμε και επιλέξαμε να μην πάμε σε διατίμηση. Η αγορά με δική μας παρότρυνση κάλυψε τις ανάγκες. Το ίδιο πιστεύω θα γίνει και με τις μάσκες.

Το ότι βρέθηκαν ελληνικές εταιρείες να παράγουν μάσκες είναι θετικό. Άλλες χώρες παραγγέλνουν από την Κίνα.

Σε καμία περίπτωση δεν διαταράχθηκε η προμήθεια των νοσοκομείων, που είχαν τις αναγκαίες μάσκες.

Είναι διαφορετικό να υπάρχουν επιστημονικές διαφωνίες για το άνοιγμα των σχολείων και άλλο να καλλιεργείται μια ανασφάλεια για πολιτικούς λόγους.

Υπάρχουν σοβαροί λόγοι για το άνοιγμα των σχολείων. Η άποψη ότι τα σχολεία είναι υγειονομικές βόμβες δεν υποστηρίζεται πλέον από την πλειοψηφία των επιστημόνων. Και τα ανοίγουμε με περιορισμούς & με κανόνες & προϋποθέσεις.

Δεν θα ήθελα να δούμε να γίνεται μια πολιτική σπέκουλα πάνω στο ζήτημα των σχολείων.

Τα κλειστά σχολεία δημιουργούν και κοινωνικές ανισότητες. Κάποια παιδιά δεν έχουν εξοπλισμό στο σπίτι, έχουν προβλήματα στο σπίτι κλπ.

Το σχέδιό μας είναι καλά μελετημένο. Αν χρειαστεί αναπροσαρμογή εδώ είμαστε να το εξετάσουμε.

Αν δεν υπάρχει ατομική ευθύνη δεν μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα. Αν αποτύχουμε θα αποτύχουμε όλοι μαζί.

Υπάρχει πολύ σκοτεινός κόσμος στο διαδίκτυο που χυδαιολογεί και επενδύει στην εθνική αποτυχία.

Όταν λέμε όταν δεν ξέρουμε πόση θα είναι η ύφεση, είναι γιατί δεν ξέρουμε πόσο θα κρατήσει η υγειονομική κρίση. Μακάρι να ξέραμε για να μπορούμε να προβλέψουμε.

Η συζήτηση για το χρέος είναι ουσιαστική. Στόχος να μην προστεθεί πρόσθετο χρέος, μια μάχη που δίνεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αν νομίζετε ότι μια χώρα μπορεί μόνη της να το επιβάλει, δεν ξέρετε πως λειτουργεί το ευρωπαϊκό οικοδόμημα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει να ξοδέψουμε 14,3 δισ. Τα νούμερα είναι κοντά με τα δικά μας, κάπου εκεί θα φτάσουμε. Αλλά έχετε υπολογίσει το δημοσιονομικό κόστος; Το πραγματικό κόστος της πρότασής σας είναι 24 δισ., δεν επαρκούν τα ταμειακά διαθέσιμα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ