Ανάβει πράσινο για την “Αγιά Σοφιά” η Περιφέρεια 22/01/2016 Στην τελική ευθεία μπαίνει το θέμα της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την κατασκευή της «Αγιά Σοφιάς». Η τελευταία εκκρεμότητα που υπήρχε, πριν ο υπουργός ΠΑΠΕΝ Πάνος Σκουρλέτης βάλει την υπογραφή του, ήταν η γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής, που θα συμμετάσχει στην χρηματοδότηση του έργου και θα είναι ο φορέας των συνοδευτικών έργων. Η Περιφέρεια ανακοίνωσε σήμερα την ημερήσια διάταξη για την 4η συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου για το 2016 (που θα πραγματοποηθεί την Πέμπτη 28/1 στις 15.30) και το πρώτο θέμα σε αυτήν είναι η «Γνωµοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου Κέντρο Αθλητισµού, Μνήµης και Πολιτισµού στη Ν. Φιλαδέλφεια Αττικής». Εισηγητής του έργου Περιφερειακός Σύµβουλος κ. Αθ. Αναγνωστόπουλος. Το σημαντικότερο για την ΑΕΚ είναι ότι όπως φαίνεται, η Περιφέρεια κλίνει προς το να ακολουθήσει όλες τις υπηρεσίες που συμμετείχαν στη δημόσια διαβούλευση και όχι τον Δήμο της Νέας Φιλαδέλφειας, κάνοντας κι αυτή θετική εισήγηση προς το ΥΠΑΠΕΝ για τη Μελέτη. Αυτό μαρτυρά η πρόταση που «φέρνει» στο συμβούλιο η διεύθυνση περιβάλλοντος της Περιφέρειας (που ανέλαβε να εξετάσει τη ΜΠΕ του γηπέδου). Η εν λόγω διεύθυνση, καταλήγοντας στην έκθεσή της, σημειώνει ότι «εισηγείται υπέρ της έγκρισης της υποβληθείσας ΜΠΕ», θέτοντας και τέσσερις προϋποθέσεις που είναι εντός του γενικού πλαισίου του πλάνου της ΑΕΚ για την κατασκευή της «Αγιά Σοφιάς». Η συγκεκριμένη έκθεση δεν είναι δεσμευτική για το περιφερειακό συμβούλιο, όμως αναμένεται να υιοθετηθεί από την διοίκηση της Περιφέρειας, όσον αφορά την πρότασή της προς τους συμβούλους της εν όψει της ψηφοφορίας. Οι παρατηρήσεις από την πλευρά της διεύθυνσης περιβάλλοντος της Περιφέρειας: 1. Να προσδιοριστεί επακριβώς τόσο ο αριθμός των δέντρων που επιβάλλεται να κοπούν για την κατασκευή του Κέντρου, όσο και η έκταση του άλσους της Ν. Φιλαδέλφειας, μιας και παρουσιάζονται διαφοροποιήσεις μεταξύ της συνημμένης ΜΠΕ και του παραρτήματος της αιτιολογικής έκθεσης του νόμου 4277/2014. 2. Οι θέσεις στάθμευσης τόσο εντός όσο και εκτός του Κέντρου να είναι σύμφωνες με τα οριζόμενα στο άρθρο 42 του ν. 4277/2014 με ιδιαίτερη έμφαση στη χωροθέτηση των 200 θέσεων στάθμευσης σε ακτίνα το πολύ ενός χιλιομέτρου από τις εγκαταστάσεις του Κέντρου. 3. Σχετικά με το συνολικό αριθμό των θέσεων στάθμευσης που ορίζονται από το άρθρο 42 του ν. 4277/2014, είναι προφανές ότι είναι υπερβολικά μικρός σε σχέση με τον αριθμό των θεατών (31.527). Αν και το μέτρο του περιορισμού των θέσεων στάθμευσης είναι σύμφωνο με τα διεθνή πρότυπα στο σχεδιασμό αθλητικών εγκαταστάσεων, καθώς αποσκοπεί μεταξύ άλλων α) στην ενθάρρυνση χρήσης των ΜΜΜ β) στη μείωση της αύξησης του κυκλοφοριακού φόρτου της περιοχής και γ) στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που επιβαρύνουν επιπλέον την ατμόσφαιρα της περιοχής, εντούτοις στην περίπτωση του εξεταζόμενου έργου δεν μπορεί να εφαρμοστεί αν δεν προηγηθεί ο εκσυγχρονισμός των σταθμών του ΗΣΑΠ «Περισσός» και «Πευκάκια», καθώς και η επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό. 4. Όσον αφορά στο έργο της ταπείνωσης των οδών Πατριάρχου Κωνσταντίνου, Φωκών και Χρυσοστόμου Σμύρνης, αυτό αποτελεί σύνοδο έργο του κυρίως έργου, δηλαδή του Κέντρου Αθλητισμού Μνήμης και Πολιτισμού και δεν μπορεί να εξεταστεί αποσπασματικά και διακριτικά μι9ας και όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές στην παρούσα εισήγηση, η κατασκευή και ολοκλήρωση των συγκοινωνιακών έργων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την λειτουργία του κυρίως έργου. Επιπλέον, αξιολογείται και αδειοδοτείται περιβαλλοντικά η δραστηριότητα στο σύνολό της και όχι ο φορέας, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι ο φορέας του έργου της ταπείνωσης των οδών είναι η Περιφέρεια Αττικής και ο φορέας του Κέντρου είναι η Δικέφαλος Α.Ε. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ