Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κατατέθηκε στο νέο σχέδιο αθλητικού νόμου πρόσθετη διάταξη για το γήπεδο του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό - Μέσα και η αναδιάρθρωση

Κατατέθηκε στο νέο σχέδιο αθλητικού νόμου πρόσθετη διάταξη για το γήπεδο του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό - Μέσα και η αναδιάρθρωση

Στο νέο σχέδιο αθλητικού νόμου, που κατατέθηκε χθες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και θα αρχίσει να συζητείται την Πέμπτη (10/6) με χρονοδιάγραμμα ψήφισής του την 17η Ιουνίου, συμπεριλήφθηκε στις πρόσθετες διατάξεις και το άρθρο 45 που αφορά τη νομοθετική ρύθμιση για τη Διπλή Ανάπλαση και τα δικαιώματα παραχώρησης κατά χρήση του νέου ποδοσφαιρικού γηπέδου του Παναθηναϊκού στην περιοχή του Βοτανικού.

Η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση ήταν πολύ σημαντική, προκειμένου όλες οι εμπλεκόμενες -στο πρότζεκτ της Διπλής Ανάπλασης- πλευρές να είναι καλυμμένες όσον αφορά τις παραχωρήσεις του νέου ποδοσφαιρικού γηπέδου των πράσινων στον Βοτανικό.

Αναλυτικά, όσα αναφέρονται στο άρθρο 45 «Παραχώρηση κατά χρήση του γηπέδου ποδοσφαίρου του Τομέα Α΄ της Περιοχής Ανάπλασης II στον Βοτανικό:

1. Σε εκτέλεση του από 29.4.2013 π.δ. (ΑΑΠ 161), ο Δήμος Αθηναίων δύναται να παραχωρήσει υπό όρους τη χρήση, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των αθλητικών εγκαταστάσεων και των αθλητικών λειτουργιών του γηπέδου ποδοσφαίρου στον Τομέα Ανάπλασης Α΄ της περιοχής Ανάπλασης ΙΙ στον Βοτανικό, καθώς και τις προβλεπόμενες στην Περιοχή Ανάπλασης Ι της Λεωφόρου Αλεξάνδρας εγκαταστάσεις στο αθλητικό σωματείο με την επωνυμία «ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ (ΠΑΟ)» (εφεξής «σωματείο»), που ιδρύθηκε με την υπ’ αρ. 227/1924 απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών με έδρα την Αθήνα. Η διάρκεια της παραχώρησης ορίζεται σε ενενήντα εννέα (99) έτη και αρχίζει από την ημερομηνία υπογραφής της προβλεπόμενης στην παρ. 2 σύμβασης. Οι μοναδικοί λόγοι λήξης της παραχώρησης προ των ενενήντα εννέα (99) ετών είναι εάν το σωματείο διαλυθεί, τεθεί σε εκκαθάριση, ή παύσει για οποιονδήποτε λόγο να ασκεί τον καταστατικό του σκοπό. Μετά τη λήξη της παραχώρησης η χρήση, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των αθλητικών εγκαταστάσεων και των αθλητικών λειτουργιών του γηπέδου ποδοσφαίρου, όπως θα έχει διαμορφωθεί και σε όποια κατάσταση βρίσκεται τον χρόνο εκείνο, επανέρχονται στον Δήμο Αθηναίων, άνευ ουδεμίας αποζημιώσεως του σωματείου ή οποιουδήποτε τρίτου.

2. Με σύμβαση που καταρτίζεται μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και του σωματείου δύναται να καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις των παραχωρήσεων που προβλέπονται στην παρ. 1, οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις της τυχόν εκχώρησης δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

3. Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης των αθλητικών λειτουργιών του γηπέδου ποδοσφαίρου στον Τομέα Ανάπλασης Α΄ της Περιοχής Ανάπλασης ΙΙ της παρ. 1 μπορούν να εκχωρηθούν από το σωματείο στην Ποδοσφαιρική Ανώνυμη Εταιρία (Π.Α.Ε.) του για την εκτέλεση των καταστατικών σκοπών της και τη χρήση του γηπέδου ποδοσφαίρου ως έδρας της ομάδας της για όλους τους φιλικούς και επίσημους αγώνες της, στο πλαίσιο συμμετοχής της στις εθνικές και διεθνείς διοργανώσεις.

4. Με σύμβαση που καταρτίζεται μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της ως άνω Π.Α.Ε., δύναται να επιτρέπεται σε αυτή να μισθώνει απευθείας τους ελεύθερους και μη προοριζόμενους για άλλους αθλητικούς σκοπούς χώρους, οι οποίοι ευρίσκονται στις πιο πάνω εγκαταστάσεις του γηπέδου του Τομέα Ανάπλασης Α΄ της Περιοχής Ανάπλασης ΙΙ, με σκοπό την εμπορική εκμετάλλευση των χώρων αυτών. Το ίδιο δικαίωμα δίδεται και για τις συμβάσεις ονοματοδοσίας των αθλητικών χώρων και των εγκαταστάσεων αυτών.

5. Η περ. δ) της παρ. 3 του άρθρου 7 του ως άνω από 29.4.2013 π.δ. αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Ο Δήμος Αθηναίων έχει την ευθύνη να κινήσει τις αναγκαίες διαδικασίες για τη σύναψη των συμβάσεων παραχώρησης ή εκμίσθωσης του χώρου και την κατασκευή του γηπέδου ποδοσφαίρου στον Τομέα Ανάπλασης Α ́ της Περιοχής Ανάπλασης ΙΙ. Η έκδοση της σχετικής οικοδομικής αδείας θα γίνει με επιμέλεια του Δήμου Αθηναίων. Η εκτέλεση των σχετικών εργασιών κατασκευής θα γίνει με επιμέλεια και δαπάνες του Δήμου Αθηναίων. Το γήπεδο ποδοσφαίρου στον Τομέα Ανάπλασης Α ́ της Περιοχής Ανάπλασης ΙΙ δεν υπάγεται ως προς τον τρόπο λειτουργίας και διοίκησής του στις διατάξεις του ν. 423/1976 (Α΄223). Ειδικά για την περίπτωση του Προγράμματος Διπλής Ανάπλασης των περιοχών της Λεωφόρου Αλεξάνδρας και του Βοτανικού του Δήμου Αθηναίων, κατ’ εφαρμογή του παρόντος διατάγματος, η δημοπράτηση του έργου μπορεί να διενεργηθεί πριν τη συζήτηση της αίτησης περί προσωρινού ή οριστικού καθορισμού αποζημίωσης. Οικοδομικές άδειες εκδίδονται και οικοδομικές εργασίες εκτελούνται μόνον επί των τμημάτων του Τομέα Ανάπλασης Α΄ της Περιοχής Ανάπλασης ΙΙ επί των οποίων υφίσταται εκάστοτε κυριότητα του Δήμου Αθηναίων».

6. Τα έσοδα από κάθε μορφής εμπορικές λειτουργίες του γηπέδου ποδοσφαίρου κατανέμονται μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Δήμου Αθηναίων κατά εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) και τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) αντιστοίχως. Τα ως άνω ποσοστά ανταποκρίνονται στην αξία συνεισφοράς των μερών του προγράμματος διπλής ανάπλασης στο έργο κατασκευής του γηπέδου και στην πρόσθετη αξία που φέρουν οι Περιοχές Ανάπλασης Ι και ΙΙ σε κάθε εμπλεκόμενο μέρος, σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει ο Δήμος Αθηναίων για τη συνολική επιμέλεια της Περιοχής Ανάπλασης ΙΙ».

Το νέο αθλητικό νομοσχέδιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την ενοποίηση των Super League 2-Football League. Σε αυτό δεν περιλαμβάνεται, όμως, η διάταξη για τη δημιουργία β' ομάδων από τις ΠΑΕ της Super League 1, αλλά θα προστεθεί με τροπολογία κατά τη συζήτηση στη Βουλή. Αυτό, γιατί το ζήτημα προέκυψε τις τελευταίες μέρες και δεν ήταν δυνατό χρονικά να συμπεριληφθεί στο κύριο σώμα του νομοσχεδίου πριν αυτό κατατεθεί.

Μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται:

– Η αναδιάρθρωση-συγχώνευση των Super League 2 και Football League σε μια κατηγορία με κριτήρια όπως η μεγάλη αύξηση του απαιτούμενου Μετοχικού Κεφαλαίου, της απαιτούμενης Εγγυητικής Επιστολής, της υποχρέωσης συμμετοχής μεγάλου αριθμού Ελλήνων ποδοσφαιριστών, της 3ετούς κεντρικής διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων κλπ.
 
– Η επαναφορά του «ιδιώνυμου», οι νέες ρυθμίσεις για τις Λέσχες Φιλάθλων, τις αλλαγές στην ευθύνη των ομάδων σε περίπτωση επεισοδίων και τη διενέργεια οργανωμένων μετακινήσεων.

– Η εξέταση των αναφορών για ύποπτους προς χειραγώγηση αγώνες που από την ΕΕΑ, ανατίθεται στην Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας.

– Η νέα ΕΕΑ, για τα μέλη της οποίας θα χρειάζεται «γνώμη» της Βουλής.

– Η δυνατότητα να δαπανούν για έργα βελτίωσης σε δημόσιες αθλητικές εγκαταστάσεις οι ΠΑΕ και ΚΑΕ να συμψηφίζουν τις δαπάνες με το μίσθωμα (ανακατασκευή Καυτανζογλείου για να το χρησιμοποιήσει ο ΠΑΟΚ).

– Θέματα επαγγέλματος προπονητών, αναγνώρισης πτυχίων τους κλπ.

– Η απελευθέρωση των μεταγραφών των ερασιτεχνών αθλητών στα 19 τους χρόνια (αυξήθηκε κατά τι, στη διαβούλευση προβλεπόταν στα 18).

– Η δημιουργία κλιμακίων ελέγχου της ΓΓΑ προς σωματεία, ενώσεις και ομοσπονδίες.