Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ροβάνπερα

Ράλι Ακρόπολις: Στην κορυφή της γενικής ο Ροβάνπερα!

Η δεύτερη ημέρα του Ράλι Ακρόπολις σηματοδότησε την πρώτη φορά που τα θηρία του WRC ακούστηκαν στα ελληνικά βουνά ύστερα από 8 χρόνια και αυτή η γεμάτη δράση ημέρα ήταν αντάξια της φήμης του αγώνα. Έχουμε μια μεγάλη μάχη για τη νίκη, με τους τρεις διεκδικητές να είναι πρακτικά ισόπαλοι, αφού τους χωρίζουν ελάχιστα δευτερόλεπτα. Έχουμε επίσης δράματα, με ουκ ολίγα πληρώματα να γνωρίζουν το σκληρό πρόσωπο του αγώνα και να μένουν πολύ πίσω.

Ο νεαρός αστέρας Κάλε Ροβάνπερα είναι εκείνος που ολοκλήρωσε τη δεύτερη ημέρα του αγώνα στην κορυφή της γενικής κατάταξης. Ο Φινλανδός οδηγός της Toyota ήταν εντυπωσιακός και κέρδισε τις δύο από τις πέντε ειδικές διαδρομές της ημέρας. Αυτό τον έφερε στην πρώτη θέση στο τέλος της ημέρας, αλλά με διαφορά μόλις 3,7 δευτερολέπτων από τον δεύτερο, που είναι ο Οτ Τάνακ.

Ο Τάνακ με το Hyundai i20 κέρδισε επίσης δύο από τις ειδικές διαδρομ΄ρς της ημέρας, παρότι στο ξεκίνημα είχε μικροπροβλήματα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου του. Ο Εσθονός οδηγός εκμεταλλεύτηκε την καλή σειρά εκκίνησης και χωρίς να κάνει λάθη βρίσκεται για τα καλά μέσα στη διεκδίκηση της νίκης.

Μόλις 2 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον Τάνακ βρίσκεται ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής και πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος Σεμπαστιέν Οζιέ. Ο Γάλλος οδηγός της Toyota κάνει ηγετική εμφάνιση και βρίσκεται σε τροχιά νίκης παρότι όλη μέρα έμπαινε πρώτος στις ΕΔ και «σκούπιζε» το δρόμο για τους υπόλοιπους. Κέρδισε μάλιστα τη μεγαλύτερη σε μήκος ΕΔ της ημέρας, τη «Θήβα», και έστειλε σαφές μήνυμα στους αντιπάλους του για τις προθέσεις του.

Ο Ντάνι Σόρντο με το άλλο Hyundai i20 κάνει αρκετά καλή εμφάνιση και προς το τέλος της ημέρας ανέβασε το ρυθμό του, αλλά έχει μείνει 23,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ροβάνπερα και αύριο θα χρειαστεί να κάνει υπερπροσπάθεια αν θέλει να πλησιάσει τους πρωτοπόρους.

Ο Αντριεν Φουρμό με το πρώτο Ford Fiesta στη γενική κατάταξη βρίσκεται στην 5η θέση, με διαφορά λίγο μικρότερη από 1 λεπτό. Ο ομόσταβλός του Γκας Γκρίνσμιθ ακολουθεί στην 6η θέση της γενικής κατάταξης

Τα δράματα όμως συνεχίστηκαν και στο τέλος της ημέρας. Λίγο πριν από τον τερματισμό της τελευταίας ειδικής διαδρομής, ο Λουμπέ με το Hyundai είχε έξοδο και βγήκε εκτός δρόμου. Ο κόσμος έτρεξε να τον βοηθήσει να ξαναβγεί στο δρόμο, αλλά η εμπρός ανάρτηση του αυτοκινήτου είχε σπάσει. Οι αγωνοδίκες διέκοψαν την ειδική διαδρομή μέχρι να καθαρίσει ο δρόμος και να μπορέσουν να τη συνεχίσουν.

Ο μεγάλος άτυχος της ημέρας ήταν ο Λάμπρος Αθανασούλας, που μαζί με το συνοδηγό του Νίκο Ζακχαίο είδαν την προσπάθειά τους να τελειώνει πρόωρα όταν στην 3η ειδική διαδρομή αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν από μηχανική βλάβη (κρεμαγέρα). Το ελληνικό πλήρωμα σκοπεύει να επανεκκινήσει αύριο.

Στην κατηγορία WRC2 γίνεται επίσης μεγάλη μάχη, ανάμεσα σε δύο Skoda. Το πρώτο οδηγεί ο Μπουλάτσια, ο οποίος προηγείται κατά 5,4 δευτερόλεπτα του Αντρέας Μίκελσεν. Δύο από τους σοβαρότερους διεκδικητές, ο Μαντς Όστμπεργκ και ο Όλιβερ Σόλμπεργ, έχουν τεθεί εκτός μάχης αφού εγκατέλειψαν νωρίτερα μέσα στην ημέρα. Εκμεταλλευόμενοι μάλιστα τα προβλήματα των οδηγών της μεγάλης κατηγορίας, ο Μπουλάτσια είναι 7ος και ο Μίκελσεν είναι 8ος στη γενική κατάταξη.

Η σημερινή ημέρα ήταν δύσκολη μέρα για πολλά από τα πληρώματα. Οι Τιερί Νεβίλ (Hyundai) και Έλφιν Έβανς (Toyota) ταλαιπωρήθηκαν πολύ από μηχανικά προβλήματα και έχασαν πάρα πολύ χρόνο. Ο Νεβίλ είχε πρόβλημα με το υδραυλικό κύκλωμα της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης και ο Έβανς είχε προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να κάνει τις περισσότερες ΕΔ της ημέρας με μόνο μία ταχύτητα.

Ράλι Ακρόπολις 2021 - 1η ημέρα

1. Ροβάνπερα (Toyota) 1:01:57.1

2. Τάνακ (Hyundai) +3.7

3. Οζιέ (Toyota) +3.9

4. Σόρδο (Hyundai) +23.9

5. Φουρμό (M-Sport Ford) +54.2

6. Γκρίνσμιθ (M-Sport Ford) +1:23.3

7. Μπουλάσια (Skoda) +2:40.0

8. Μίκελσεν (Skoda) +2:46.3

16. Έβανς (Toyota) +4:46.7

18. Νεβίλ (Hyundai) +6:03.4

20. Κεχαγιάς (Ford) +6:24.2